Miiickaan

Alla inlägg under december 2009

Av Mikaela - 30 december 2009 12:11

Imorgon är det nyår och det mesta är klart, köpt ny klänning &annat nödvändigt som behövs till nyår. Det ännu inte bestämt riktigt vart festen kommer att vara, antigen i hova eller i mariestad, ett väldigt svårt val eftersom det nästan har varit en tradtion att fira nyår i hova, vilket vi har gjort i fyra år nu, men det skulle även vara kul och göra något annat &träffa massa nya. =) men som sagt är det ett svårt val och jag har inte bestämt mig ännu. Det kommer iallafall bli ytterst trevligt vart det än är skulle jag kunna tro.

 

Var på vårdcentralen igår och kollade om jag hade halsfluss eftersom jag har haft ont i halsen i några dagar nu och väldigt svullen, men som tur var hade jag inte det så nyår är mer eller mindre räddad. Hade ju inte varit kul med pencilin nu direkt, men måste man så måste man. Försöker just nu kolla på Harry Potter och den flammande bägaren på visatdemand, men det buffrar hela tiden så kommer ta desto längre tid att kolla klart.

Gott nytt år allihopa! :)

Av Mikaela - 29 december 2009 16:59

du letar efter saker som du vet att jag retar mig på, och när du gör det får du ju räkna med att du får tillbaka, även om jag kanske inte menar det jag säger när jag är arg, men blir så för jävla arg på dig när du alltid ska hålla på. Du kommer hela tiden på nya sätt för att få dom på din sida och visst det funkar, men det är ganska yttligt om man frågar mig. Blir så trött på att det ska vara såhär, om vi båda två bara kunde låta varandra vara i fred och inte pratat med varandra så vore allt mycket enklare. För som det är nu så är det bara barnsligt..

Av Mikaela - 25 december 2009 15:23

Igår var det julafton och det blev en mysig jul med familj &släkt, god mat &fina julklappar. dagen idag har varit ganska seg klockan är snart halv fyra och jag har ännu inte duschat eller klät på mig så får nog bli att göra det snart. Ikväll vill jag egentligen gå på Göta kanal 3 men känns lite jobbigt att sitta där när man är förkyld, så får bli en annan dag om det går fler gånger.


Måste också säga att det hur skönt som helst med jullov, att bara kunna ta det lungt är underbart, men känner på mig att det inte kommer hända så jätte mycket på lovet men det kanske är bra. På torsdag är det nyår och det ännu inte planerat men hoppas veta snart vad som händer &sker. =)

Av Mikaela - 20 december 2009 15:55

den här helgen har varit alldeles underbar &perfekt. (: i fredgas blev det att fira Ylva som fyllde 17 år och då blev det badtunna, tårta, god mat och underbart sällskap, efter det åkte jag &jennifer ner till arfen och träffade, oscar, pölisch, albin och alex. I lördags kom sara hit och vi fixade iordning oss även jennifer va här, sen åkte vi ner till ica och köpte dricka och lite sådär, sen vidare till malin på förfest efter det åkte vi ner till arfen och firade Pölisch som fyllde 20år. =)


en mysig, perfekt och helt underbar helg. :)

Av Mikaela - 14 december 2009 18:34

Det går inte jämföra med hur julen var när man var liten, allt var speciellt. Man trodde på tomten och räknade alla dagar fram till julafton och sen när tomten skulle komma stog man och hoppade i soffan av glädje och ropade på att tomten skulle komma in. (åtminstonde gjorde jag) Nu är nästan julen som vilken dag som helst, eller inte riktigt självklart är den speciell. Men man saknar dom där julkänslorna som man hade när man var liten. Sen med skolan har man inte hunnit tänka så mycket på att julen snart är här, alla läxor &prov tar all tid. Visst har jag inte varit riktigt lika aktiv med läxorna det här läsåret som förra men det kan förbättras till nästa år, kanske får bli ett nyårslöfte. Nej, nu ska jag ängna lite tid åt läxorna och ikväll halv åtta hos mig &ullared.


Även om jag saknar julkänslor så känner jag mig gladare.

Av Mikaela - 8 december 2009 19:05

saken är nog den att jag aldrig kommer att kunna släppa det helt.

Av Mikaela - 7 december 2009 22:01

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, skrev en lång text men som jag sen ångrade att lägga upp. Tänker nog inte skriva så mycket mer än att nu blir det paradise hotel och sen sängen för min del. Imorgon är det åter igen skola och då är det en lång dag, men inte lika lång som på onsdag. Natti!

 

inte långt kvar till julafton! (:

Av Mikaela - 2 december 2009 20:31

jag vet att min blogg inte är som alla andras, men jag vill heller inte att den ska vara det. Jag vill inte dissa &gilla olika kläder, man tar på sig det man gillar och punkt slut. Nu ska jag iallafall forsätta läsa samhäll, försöka åtminstone.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards