Miiickaan

Alla inlägg under augusti 2013

Av Mikaela - 26 augusti 2013 22:39

Nu är det inte långt kvar innan skolan börjar, en vecka. Och redan på torsdag börjar nollningen. Känns så himla kul att få börja plugga igen! :) Hade det här varit för två år sedan, så hade jag inte haft någon som helst aning om vad jag ville bli och hade heller inte någon lust till att plugga. Fanns ingen ork till det efter de nio åren som varit och dessutom operationen. Men nu är jag taggad till tusen! :)
- böcker fixade
- studielån &bidrag fixat
- registrering &allt är fixat
- skickat efter en stor ny väska
- kan gå igen, klar med sjukgymnastiken

Allt är i stort sätt klart, tänk att om 3,5år kan man kanske bli anställd och få jobba med underbara barn varje dag! Min dröm är att jobba med barn mellan 1-3år. Så roligt och följa deras utveckling, kanske kryper de först och sen kommer dom gåendes! :) åh blir så glad när jag tänker på det. Hoppas bara att man fixar alla tentor och allt, men det ska nog gå bra.

Utöver skolan så träffade jag min sjukgymnast idag för sista gången, hon var jättenöjd med resultatet trots att jag inte har tränat så mycket som jag egentligen skulle ha gjort. All rörlighet och muskler är tillbaka som innan operationen, vilket känns väldigt bra! Idag är det även tre hela månader sen jag opererade mig, det betyder att man inte behöver vara så försiktig längre, det har läkt klart!

Nu ska jag sova, får väl se när jag trillar in och skriver lite här igen! :)

Av Mikaela - 6 augusti 2013 15:37

En väldigt bra dag idag, blev 2:a reserv på utbildningen vid första urvalet och nu idag har jag kommit in! :D så om 3,5år och om allt går som det ska så är jag en utbildad förskollärare. Ska bli roligt att få börja och komma nån stan med livet. Känns som om allt kommer bli lättare när man har något att göra om dagarna och att man kanske lär känna nån i närheten som man kan umgås med. :) det är ju lite ensamt här trotsallt.


Det har nu gått 9veckor sedan operationen och har släppt kryckorna helt. Min träning borde jag lägga ned mer tid på, men den hamnar lite vid sidan om tyvärr. Men det är inte försent än, var iväg till sjukgymnasten förut och det gick ju bra. Trodde verkligen att den här operationen skulle förstöra hela sommaren som den gjorde för två år sedan men har kunnat gjort allt jag har velat och lite till ändå.


En annan stor sak som har hänt är att jag faktiskt har ändrat hårfärg, är numera brunett. Det var dags för en förändring, men behöver nog färga en gång till. Färgen har sätt sig lite olika beronde på hur blond det var innan, men det går ju fixa till! :) När Fredrik kommer hem så ska vi åka till subway för att fira att jag kom in på skolan. :) Nervöst, spännande och roligt.


    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards