Miiickaan

Alla inlägg under juni 2013

Av Mikaela - 22 juni 2013 16:53

Dagarna går och snart har det gått 3 veckor sedan operationen, snabbt det går egentligen. Igår var det ju midsommar, vi åkte först till backa och hälsade på fredriks föräldrar och sen hem till mina på middag, kvällen spenderade vi sen här hemma i Hallsberg tillsammans med Billy. Grillning, jordgubbar &gott dricka men en väldigt lugn kväll. Blev inte riktigt som jag hade hoppats på, saknar mina vänner. Jag har inte riktigt brytt mig förens nu,  men det är väl nu när jag inte kan ta bilen och hälsa på någon som det känns väldigt jobbigt. Fredrik betyder guld, men man behöver ju sina vänner också. Längtar så tills skolan börjar, om man kommer in men jag räknar med det så kommer bli riktigt besviken om det inte skulle bli så. Rutiner, plugga &träffa nytt folk. :) behöver det!

    



Av Mikaela - 18 juni 2013 23:44

Ligger i sängen och ska egentligen sova, mitt hjärta sover redan sött bredvid! <3 Va fort tiden har gått egentligen, känns som om det var igår jag lämnade sjukhuset men det är snart två veckor sedan.. Det är stor skillnad på den här gången och förra, lättare på något sätt. Men oron över att man gör något fel finns hela tiden i tankarna, vill ju att det ska bli så bra som möjligt. Förhoppningsvis gör jag inga fel, allt man inte får/ska sitter säkert inpräntat i huvudet vid det här laget. :)

Imorgon kanske virre &söta melwin och hälsar på, vore så roligt! :)) blir allt lite ensamt här om dagarna så besök är alltid uppskattat. Om jag kommer in på förskollärarutbildningen till hösten så träffar man ju förhoppningsvis vänner där! :)

Nu ska jag sova, sov så gott!

Av Mikaela - 8 juni 2013 22:01

Nu är operationen och tiden på sjukhuset över! :) Hade egentligen tänkt att skriva under tiden som jag låg där, men blev aldrig så att jag satt vid datorn. Dock är det positvit eftersom allt kändes så mycket lättare den här gången, istället för att ligga i sängen större del av dagarna så höll man i gång med träning &annat.


Redan samma dag som operationen så var jag uppe vid nio på kvällen, även om det bara var för att extremt snabbt gå på toa och direkt tillbaka till sängen så kändes det väldigt bra! Dagen efter det började träningen med sjukgymnasten och korta promenader i korridorerna som resten av dagarna på sjukhuset.


Efter lunch på torsdagen åkte jag hem, så bor just nu hemma hos mamma &pappa. Men nästa torsdag flyttar jag hem igen. Bor här mest för att det alltid finns någon som kan hjälpa en nu i början och eftersom Fredrik jobbar till fem alla dagar. Men sen kommer jag få fixa det själv, vilket jag kan också. :)


Vet inte om det är mina mediciner jag äter efter operationen eller om det beror på något annat, men kan verkligen inte koncentrera mig.. Min hörsel är konstig och känns som om allt jag skriver nu bara blir en enda röra. Så hopppas ni har överseende med det just nu! Förhoppningsvis blir det bättre.


Nu kan allting bara gå mot det bättre, eller jag hoppas åtminstonde det! :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards