Miiickaan

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mikaela - 28 oktober 2012 17:17

Har visst lyckats att inte skriva något på nästan en hel vecka, men känns inte lika roligt med att blogga längre. Men iallafall, veckan har bestått av praktik på ica, umgåtts alldeles för lite med Fredrik, firat Linn som fyllde hela 18år i torsdags! Nu i helgen har jag varit i skövde, i fredags hade vi en lugn kväll med god mat på pims och lördagen halloween fest, då vi var militärer! :)


Nu ligger jag här i sängen och väntar på att efterlängtade Fredrik ska komma hit och mysa! :) Kommer nog bli en lugn kväll framför något bra på tv:n förhoppningsvis. :) så mysigt!


    

Av Mikaela - 22 oktober 2012 13:23

Nu vecka har börjat, och gjort första dagen av vecka tre på praktiken! :) Vaknade upp bredvid fredrik imorse, så mysigt! Har i för sig gjort det hela helgen men det är ju fortfarande mysigt. Helgen har varit väldigt lugn &alkoholfri men det har faktiskt varit riktigt skönt. Vi har ätit trerätters middag på öppethus i kristinehamn! :)


Idag kanske Celina kommer hit en sväng, får se vad vi hittar på men något blir det ju! Måste även beställa stay ups eller tänka ut något annat bra som kan funka istället. :) det löser sig alltid till slut!


 Titta vilka fina blommor jag fick av fredrik när jag kom hem får praktiken i fredags, tack så mycket min goding!

   

Av Mikaela - 17 oktober 2012 22:12

Vaknade upp bredvid fredrik vid kvart över fem, eftersom han skulle till jobbet. Jag sov istället vidare till nio, riktigt skönt att då sova tills man själv vaknar! :) Åkte sen hemåt och lagade mat och fixade mig inför praktiken på ica, vid ett till kvart över fem. Gick fint och börjar lära mig en del nummer i kassan ändå, så känns riktigt bra!


Efter att jag hade slutat hälsade jag på jonny, jerry &linn en sväng innan jag for hem och hamnade framför tvn. Runt sju kom Fredrik hit, blev en lugn kväll med massa bra på tv och mys. :) Nu ska jag snart sova och imorgon är det praktik som gäller igen! Sov så gott allihopa!


Halsduken har sina fördelar nu när det är höst, ruggit och kallt men samtidigt mysigt! :)

    

Av Mikaela - 16 oktober 2012 16:41

Eftersom alla min inlägg har börjat på samma sätt ett väldigt bra tag, så har jag tänkt att ändra på det nu och bara skriva lite då och då när jag faktiskt känner för det. Kommer nog bli ganska ofta ändå, kan jag tänka mig! :) Helgen spenderades först i skövde, utgång med celina &anna och en del av militärerna. Blev en riktigt trevlig kväll! :) På lördag vid tolv kom Fredrik och hämtade mig och vi for vidare till grottan och åt! Resten av dagen var
i stort sett väldigt lugn, en jätte mysig lördag hade vi med chips &film! :)


Nog om helgen, dom två dagarna som har varit nu i veckan, har jag först och främst haft praktik, åtta till tolv. Har även träffat Celina i stan, käkat &hälsat på Anna! :) Har umgåts med Fredrik såklart. :)) du &jag, vi.


Nu ska jag fixa mig lite snabbt och åka upp till jennifer en sväng och efter det träffa Nicole. :) Senare ikväll blir det att åka hem till Fredrik för en mysig tisdagskväll, får se vad vi hittar på! :)

 

Av Mikaela - 11 oktober 2012 18:39

Har visst lyckats att inte skriva något på ett tag som vanligt.. Tar det lite förkorttat, har börjat praktiken på ica och det funkar fint! Satt i kassan hela dagen igår, eller ja dom fyra timmarna jag är där. Förutom det så har jag varit i skövde en sväng med Jonny &Nicole, varit med fredrik och sovit hos honom & en natt här. :)


Dagen idag började med att skrapa rutorna på bilen, har verkligen blivit kallt ute nu. Hösten är här på riktigt! När jag kom hem blev det att åka tillbaka och köpa en sallad och sen tanka bilen, usch va dyrt det är att ha en  bil med min ekonomi.. Sen har jag bara spenderat dagen i sängen, sovit några behövliga timmar och kollat på tv. :) Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, men lutar mot en lugn kväll framför tv:n. Blev istället chaffis &utgång i skövde.


  Jonny köpte en sån här ljus-släpp-iväg, haha vet inte va det heter. Men vi släppte i vägen den uppe på billingen! :)

 



Av Mikaela - 8 oktober 2012 20:03

Har som vanligt lyckats att inte skriva något på några dagar, men har inte så mycket tid över till att skriva längre! :) Helgen har i stort sätt spenderats i backa, fredagen blev det gott dricka med jacuzzi, bastu och härligt sällskap. Lördagen blev först väldigt lugn, låg i soffan och tittade på filmer &åt goda blåbärspannkakor. :) Lite senare åkte jag &fredrik mot karlstad, skulle kika lite i affärerna på bergvik men stängde vid sex så hann inte. Vi åkte vidare in mot stan, köpte godis och åt på mcdonalds. Efter det var det äntligen dags för bio, taken 2, som var hur bra som helst! :)


Söndagen var också väldigt lugn, vi sov ut och vaknade nån gång vid halv ett, riktigt skönt! Spenderade dagen med två bra filmer och bara myste. Passade på att bada också, så mysigt! :)


Idag var det första dagen på praktiken, ica som gällde. Som tur är så är det bara fyra timmar om dagen, tror inte att mina fötter skulle klara av det annars. Men gick faktiskt bättre än förväntat, svårt att hitta bland hyllorna men det kommer nog med tiden! När jag slutade stod fredrik utanför och väntade, vi köpte med oss sallad och satte hos nere vid vattnet och åt. Efter det har vi inte gjort så mycket, sovit en stund och kikat på tv. Nu snart blir det ensam mamma söker och något annat bra innan det blir sängen för våran del! :) Godnatt allihopa!

     Glömde också säga att jag &syrran var iväg till skövde i fredags, käkade och kikade lite i affärer, fick med oss skor iallafall!

 

Av Mikaela - 4 oktober 2012 10:23

Nu har jag lyckats att inte skriva något på några dagar igen. Tisdagen spenderades först med jonny, vi åkte upp till hova och hälsade på rikard en sväng. Vännerna är otroligt viktiga! :) Vid halv fem kom Fredrik och hämtade mig, vi åkte mot gullspång och åt gott på laxen, mysigt! Kvällen spenderade vi sen i backa med mys framför en bra film. :) en väldigt bra och mysig tisdagskväll!


Dagen i går började med att jag vaknade upp bredvid Fredrik, alltid lika mysigt! :) Åkte hem runt halv elva och hoppade genast in i duschen och fixade mig, åkte sen vidare mot stan för att träffa Jenny och ta en fika på ströget. Väldigt trevligt! :) När jag kom blev det att laga mat och inte långt där efter kom Fredrik hit, vi kikade lite på tv och åkte sen ner till jerry &linn en sväng! :)


Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen åka ner till ica för att prata om praktik, skulle egentligen börjat redan idag men peter var inte där igår så blir nog på måndag istället! :) Aja, blir nog bra till slut.

 

Av Mikaela - 1 oktober 2012 18:11

Vaknade bredvid Fredrik även idag, han var snäll och hämtade mig runt halv elva igår! :)) så mysigt! Fredrik skjutsade ner mig till otterbäcken vid åtta eftersom han ska låna min bil till imorgon medans hans är på service. Vi åkte sen vidare mariestad, mariaskolan för förläsning eller vad det nu kan kallas. Kom hem runt halv tolv igen, åt frukost somnade nästan direkt efter det. Behövdes nog några extra timmars sömn tror jag! :) Sen har dagen bara spenderats väldigt lugn framför tv:n och fortsätter nog så kan jag tänka mig. Ska bli skönt och sova i min nybäddade säng sen! :) Ha det så bra allihopa!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards