Miiickaan

Alla inlägg under januari 2013

Av Mikaela - 29 januari 2013 19:48

Känner hur saker och ting börjar vända! Tiden efter gymnasiet har ju inte varit det bästa på arbetsfronten. Men nu börjar det faktiskt bli mer och mer, vilket är jättekul! :) Otterbäcken, måndag till torsdag och Lysmasken på fredag. Förra veckan jobbade jag fyra dagar på Lysmasken. Märker hur man saknar barnen när man inte är där på några dagar. Väldigt roligt jobb måste jag säga!


Förutom det så har jag haft jag en väldig mysig helg med Fredrik, hjärtat bjöd på grekisk restaurang i Karlskoga. Hur god mat som helst &väldigt trevlig ägare. Efter det blev det film &mys innan sängen. Söndag blev väldigt lugn, men väldigt mysig. Lagade mat och kollade på vm-match, sverige &finland! :)


Nu snart är det dags att krypa till sängs men innan det kolla på några avsnitt av sex and the city.

 

Av Mikaela - 23 januari 2013 18:54

Längesen jag skrev något så får väl passa på att skriva några rader nu. Dagarna som har varit har beståt av magsjukan, jobb och förkylning. Dock alldeles för lite tid med Fredrik, men vi har varit sjuka båda två och så ögoninflammation som kommit tillbaka. Men helgen som kommer nu har Fredrik planerat en överraskning, undrar vad den kan vara för något han har hittat på, är verkligen hur nyfiken som helst! :)


Som jag skrev så har jag jobbat en del, jobbade två dagar förra veckan. Och den här veckan, tisdag &onsdag och ska även jobba imorgon! :) jätteroligt är det och jag hoppas att det kanske kan bli jobb på fredag också. Hoppas, hoppas. Nu blir det några avsnitt av sex and the city innan sängen!


 

     

Av Mikaela - 15 januari 2013 20:42

Har som vanligt lyckats att inte skriva något på väldigt länge. Dagarna har spenderats med Celina en hel del, helgen bestod av att jag åkte dit redan på torsdagen, blev god middag på 12:an och efter film! Fredagen var vi först på sjukhuset så jag fick fylla på med medicin igen och efter det åkte vi mot stan, hämtade min jacka &åt på milano. Vi åkte sen tillbaka och då blev det vin, bastu och härligt sällskap av Anna &Anders efter det ugång! :) Riktigt kul faktiskt, mycket dans och gott dricka.


I lördags blev det först väldigt lugnt, sen städade vi och diskade hela lägenheten. Kvällen spenderades sen hemma hos Jenny på tjejkväll, jätte mysigt och god mat. :) Skjutsade dom ner till krogen och sen hemåt!


Igår fick jag äntligen träffa Fredrik igen, vi hade inte setts på en vecka eftersom vi lyckas bli sjuka hela tiden och där med smitta ner varandra.  Men nu ska det väl vara lugnt ett tag får vi hoppas! :) Har ju fortfarande praktik på Lysmasken så kanske får räkna med en förkylning till, men håller tummarna för att slippa. Blev en lugn och mysig dag, med pizza och massa bra på tv:n innan vi somnade runt tio, elva. ♥


 

Av Mikaela - 7 januari 2013 21:52

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev något, så tänkte passa på lite nu! För att uppdatera om ögoninflammationen så är den fortfarande kvar tyvärr, och droppet tog slut så måste tillbaka till vårdcentralen imorgon. Men blir nog bra till slut! :) I söndags var jag &Fredrik iväg till Loka Brunn, en hel dag på spa. Först var det middag, jättegod &fin mat och efter det massa bad. Så mysigt, en alldeles perfekt julklapp som jag fick av hjärtat. ♥


Idag var jag iväg på praktiken igen, roligt och träffa alla söta barn! Men tråkig nog så blir det ingen mer praktik för den här veckan, måste försöka hålla mig frisk till fredag annars blir det ingen medicin då heller och då lär jag inte kunna gå nästa vecka över huvetaget. Så får väl tänka på det! :)

    

Av Mikaela - 3 januari 2013 12:27

Känner mig sådär jättemysig med ögoninflammation i båda ögonen, men har iallafall fått droppar nu så det försvinner nog snart! :) förövrigt händer det ingenting om dagarna, ska ha praktik men ikke. Kan ju smitta ner alla småbarn och det går ju inte. Nej, ska fortsätta med mina droppar, sova &kolla på film! :)


       

Av Mikaela - 1 januari 2013 19:14

Nytt år och nya möjligheter som man brukar säga. Ser verkligen fram emot det här året, mycket som kommer att hända. Utomlansdsresa med Fredrik, sen i sommar flyttar vi förhoppningsvis till Hallsberg och hoppas på mer jobb på olika dagis. Ser bara positivt på det här året, ska bli ett bra år! :)


I helgen som var så var vi iväg på kryssning med Daniela &Bella. Det blev en både bra och dålig kväll/natt, men absolut mer bra än dålig. :) Det var något som behövdes, känns bättre nu än någonsin. Gillar känslan något enormt! ♥


Igår var det ju även nyår, jag &celina började med en nyårsmiddag på grottan och efter det åkte vi hem och fixade oss. Då åkte vi &syrran och hämtade louise, sen hem till robin där det var lite folk, sen vidare hem till Linn &Johan, där det var massa folk. Var en bra nyår, men saknade en viss person! :)

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards