Miiickaan

Alla inlägg under maj 2010

Av Mikaela - 31 maj 2010 20:57

Var skönt det var att äntligen få sova längre, ställde klockan på tio eftersom jag &millan skulle åka till skövde men skulle lätt ha kunnat sova längre om vi inte skulle åka någon stans. Vid halv ett tog vi bussen till mariestad för att köpa band till utkastarna och sen tog vi bussen vidare till skövde. =) jag hittade inte så mycket, bara nödvändiga saker på aptoheket och lite annat smått. Men hittade ett sött linne på veramoda som passar fint till sommaren. Nu är jag hemma och ligger i sängen med datorn i knät och funderar på att gå ner och ta något att äta snart.

 

Igår blev det en spontan resa till lindesberg &stråssa med jennifer, emil, rickard och daniela. Kollade på någon mur som tydligen var en sevärdhet och sen ett annat ställe där en gammla gruva fanns förut, läskigt ställe men ändå roligt. :)

  

Av Mikaela - 30 maj 2010 14:49

Kan nästan säga att jag känner mig överlycklig nu när helgen är över, att jobba på helgen är verkligen inte roligt. Det är en sak ifall man tjänar pengar men att bara ha praktik gör det lite värre, eftersom hela helgen försvinner. Idag är det morsdag, firas med tråta vid halv fyra, hoppas jag hinner vara med på det innan jennifer &dom kommer och hämtar mig, ska åka någonstans. Känns elakt att lämna mamma nu på morsdag men hon vet ju att jag tycker om henne mycket iallafall. :) bästa mamma.
Nu ska jag sminka mig lite har jag tänkt, är trött men imorgon är jag ledig och det betyder sovmorgon sen blir det skövde med syrran. :) önskar fortfarande samma sak..

  

Av Mikaela - 29 maj 2010 20:03

åååh, va tråkigt det är att ligga hemma en lördagkväll men vad ska man göra? Jobbar imorgon igen tidigt, redan vid sju och är trött eftersom jag bara sov tre timmar inatt. ;) och dessutom blir jag trött av att bara stå upp så får spendera kvällen i min säng med datorn &tven. Eurovision song contest börjar ju nu snart men känns inte så roligt att kolla nu när sverige inte är med, får nog blir en film istället. Men klaga ska man inte göra, får längta till nästa helg istället. Hoppas bara att allt går och att den blir lyckad!

  

 

Av Mikaela - 29 maj 2010 18:12

Svårt att vakna imorse när klockan ringde vid halv sex, men det var en väldigt rolig kväll igår, åkte massa karuseller och mådde tills slut riktigt illa. haha :) men iallafall jobbade från sju till två, vi hoppade över lunchen så vi kom hem tidigare. När vi väl kom hem blev det att äta en pirog och sen sova i en och en halv timme, väldigt skönt att få sova en stund måste jag säga. Nu ikväll händer det nog inte så mycket, känner mig alldeles för trött och hängig men får se om dom inte skulle åka så går jag nog och hälsar på en kort sväng. :)  önskar att du skulle kunna höra av dig..

 

  

Fick med mig en nalle hem från fastingen. :)

  

Av Mikaela - 28 maj 2010 18:08

Dagen började som vanligt med praktik, det var mest lugnt. Öystein kom och hälsade på och sen fick vi klippa gräset så har kört åkgräsklippare för första gången, var faktiskt riktigt kul. När vi slutade kom pappa och hämtade oss vi åkte ner och beställde pizza, efter att vi hade ätit så la jag mig och sov, har nyss vaknat.
Tänkte att om jag sover nu så kanske det lönar sig lite imorgon eftersom vi ska jobba i helgen och jag tänkte följa med till fastingen i kristinehamn ikväll iallafall. :) hoppas bara att dagen imorgon inte blir allt för jobbig, men får sova efter jobbet.

 

Av Mikaela - 27 maj 2010 20:31

Det var riktigt hemskt när mobilen ringde och det var dags att gå upp men det var bara att gå upp och duscha och göra sig ordning sen vid tio i sju åkte jag &pappa till mariestad till röntgen, tog högst tio minuter där inne så väldigt onödigt att lägga tiden så tidigt på morgonen. Var hemma redan vid halv nio så la mig vid tven och sov en stund och sen vid tio var det dags för praktiken, kom hem vid två och somnade nästan direkt. Sen vid fyra skulle jag följa med millan till vårdcentralen för hon skulle sola solarium men när vi kom dit var dörrarna låsta så det blev inget. Följde istället med jennifer till stan och kikade i affärer, shopping night. :)

 

Skulle vara skönt att säga att det snart är helg men det är ju inte riktigt helg när man ska jobba, känns lite tråkigt eftersom vi planerar att åka till fastingen i mariestad men får väl helt enkelt vara trött eller stanna hemma. =)

  

Av Mikaela - 26 maj 2010 17:46

Har nyss bäddat rent i sängen så nu blir det väldigt skönt att lägga sig ikväll. :) var iväg och solade med jennifer förut, börjar få mer färg på ryggen nu, vilket jag tycker är bra. Finns inte så jätte mycket mer att skriva om, praktiken idag gick fort men vi åkte aldrig till mariestad utan blev en vädligt lugn dag på vandrarhemmet, patrik åkte til hova en sväng och kom tillbaka med pizza, hur snällt som helst. :)

 

Ikväll blir det att kolla på grays anatomy och sen somna tidigt eftersom imorgon tjugo i åtta, ska jag vara på röntgen i mariestad och kolla fötterna &höfterna, känns lite onödigt nu när fötterna äntligen har blivit bättre efter kortisonsprutorna. :)

 

  

  

 

Av Mikaela - 26 maj 2010 09:33

Ska nu snart kila iväg till praktiken, jag hoppas det blir att åka till stan och handla mat till lunchpaketen &frukosten i helgen. Vi ska ju jobba helg den här veckan från sju till tre. Ska nog gå bra, men känns lite tråkigt att kvällarna försvinner lite, menmen. Efter praktiken ska jag iväg och sola med jennifer. :) solariumet tar verkligen och man måste ju få lite färg till sommaren så man inte är jätte blek. =)

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards