Miiickaan

Alla inlägg under februari 2012

Av Mikaela - 10 februari 2012 20:34

Jag är väldigt dålig på att ta hand om bloggen känner jag. Men ska försöka berätta lite vad som har hänt det senaste. Har som vanligt haft praktik från nio till ett, men dagarna som har varit så har jag också varit och hälsat på syrran &melwin. :) Umgåtts med malin &några andra nära vänner. :) Väldigt förkortat men får bli bra så! 


Nu är jag hemma hos adam med han och anton, dricker några glas vin och har det trevligt! :) Dom sitter just nu i köket och pratar seriösa saker och kände mig väl inte så jätte intresserad när dom pratar om industri och grejer så satte mig här. Får se vad vi hittar på, ni får ha det så bra! :)

 

Av Mikaela - 8 februari 2012 14:49

Igår var det som vanligt praktik från nio till ett, lyckades att inte göra något klumpigt så det var ju faktiskt bra! :) när jag kom hem somnade framför tv:n i mitt rum och vaknade av att malin kom och hälsade på en sväng. Vid kvart över fem kom kim &dom och hämtade mig och vi for vidare till mariestad för att kika på evelinas modevisning, gick väldigt fort men fina kläder var det ju! Hälsade sen på hemma hos adam där malin och amanda var, kikade på tv &pratade om allt möjligt. :)


Nu ska jag snart fixa mig och även rummet. Sen blir det att hälsa på Malin! :) Skulle egentligen åkt och solat, men ingen som verkade ha pengar till det riktigt, vilket är synd. Menmen, något annat blir det ju!

 

Av Mikaela - 6 februari 2012 14:43

Har en otursdag så det bara skriker om det idag på praktiken! Lyckades slå i huvudet så fick sår i pannan och skar mig även på en kniv och på det så välte jag ner en kopp som gick sönder. Väldigt duktig tjej, eller inte alls! :(


Nu snart kommer Malin hit, får se vad vi hittar på. Vi har iallafall pratat om att laga våfflor och bara ha en sån där mysig dag med massa tjockis mat helt enkelt! Kan vara det som behövs så man inte gör något mer fel idag. :) Kanske blir det en tripp till solariumet också, får se helt enkelt. Ha det så bra allihopa! 


 

 



Av Mikaela - 5 februari 2012 23:05

Tänkte inte skriva mycket mer än att jag, nyss har kommit hem efter en mysig kväll med kladdkaka-bak med fina vänner! :) förövrigt står inte allt rätt till i huvudet just nu, men får göra som vanligt. Lägga det åt sidan och strunta i det, så blir det nog bra till slut. Ni får sova så gott och imorgon är det en ny vecka igen!

 

Av Mikaela - 5 februari 2012 15:33

Kom hem för en stund sen, hoppade in på ica med pappa och köpte med nudlar hem, mums! :) för övrigt så är ica här i gullspång som en stor djungel, men hittar inget just nu under ombyggnaden. Det har varit en jätte mysig helg med Filip, massa god mat, godis &allt som hör till. :) Kikade lite på elins esplanad också, fick med mig tre par trosor och ett knallrött läppstift hem! Nu ikväll blir det nog att följa med rickard ner till linus en sväng, får se vad vi hittar på! :) Ni får ha det så bra allihopa!
 

   



Av Mikaela - 2 februari 2012 21:18

Vaknade vid sju av att alarmet på mobilen ringde, så hoppade in i duschen &gjorde mig iordning. Sen praktik från nio till ett som vanligt numera! :) När jag kom hem blev det att ta det lungt framför tv:n där jag även lyckades somna en timme. Runt halv sex nån gång var jim snäll och skjutsade ner mig till daniela, carro &nicole. Och då for vi vidare mot stan för att sola på suncity och en glass/kaffe på mcdonalds, trevligt! :)


Nu ska jag snart börja packa lite till imorgon då jag åker till Filip där jag även stannar över helgen, kommer hem på söndag igen. Ska faktiskt bli riktigt kul, det är nog lite över tre veckor sen vi träffades nu! :) 

 


Av Mikaela - 1 februari 2012 18:56

Har inte hänt sådär jätte mycket idag måste jag säga, josse kom och hämtade mig vid halv ett och vi for till ner till otterbäcken för en mattelektion och därefter blev det att ta med mat från grillen med mamma! :) Sen blev det lungt framför tv:n där jag även råkade somna en timme. Nu har jag fixat på mitt rum och bäddat rent i sängen, älskar att sova i en nybäddad säng och gärna duscha kroppen innan så är det ännu bättre! Vet ni vad? Nu ska jag faktiskt vara duktig och läsa körkortsteori för en gångs skull! :)


 

 

Av Mikaela - 1 februari 2012 16:30

1. Hur gammal är du om fem år? 24, snart 25.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? På mattelektionen, Malin.
3. Hur lång är du? 169 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Wrong turn 4, gillade inte filmen!
5. Vem ringde du senast? Jennifer.
6. Vem ringde dig senast? Melinda, syster min!
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Jaja... :) Du får väll höra av dig när du är färdig... :)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa och prata är mycket bättre.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, i snart 20år.
10. När såg du senast din mamma? 30min sen kanske?
11. Vilken ögonfärg har du? Blågröna.
12. När vaknade du i dag? Halv elva.
13. Vilken är din favoritjulsång? Julen är här.
14. Vilken är din favoritplats? Jag tror faktiskt att det är sommarstugan, för där är det underbart! :)

15. Vilken plats föredrar du minst? Något ställe där jag inte alls känner att jag passar in.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vet inte riktigt, men jobb, man och barn vill ja ha! 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? TV:n men det gör den väl lite fortfarande!
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Vet faktiskt inte.
19. Hur stor är din säng? 105 cm. 
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. 
21. Sover du med strumpor? Nej, fy vad hemskt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5st.
23. Hur många landskap har du bott i? 1. 
24. Vilka städer har du bott i? Gullspång och mariestad en månad, men det räknas knappast! ;)
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Alla tre. 
26. Är du snäll?
 Jorå, för snäll ibland och det är inte till någon fördel direkt.

27. Vilken är din favoritglass? Twister, mums!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Chokladmous med bitar. 
29. Tycker du om kinamat? Ja, älskar det! 
30. Tycker du om kaffe? Nej, inte än.
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk. 
32. Sover du på någon särskild sida? Eftersom den opererade höften, så vill jag helst ligga på den höften faktiskt.
33. Är du kär? Vet inte riktigt hur det kännas längre.
34. Tycker du om att kramas? Jaa, älskar att kramas!
35. Är du en beroendemänniska? Det vet jag inte, men tuggummi är jag beronde av iallafall.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min tvilling såklart!
37. Vill du ha barn? Ja, det vill jag verkligen. Ville jag redan då jag var sju år gammal.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. 
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Hm, blir mest kläder. 
42. Äger du dyrbara smycken? Ja, ett dyrt armband jag fick av min vän daniel. Jätte fint! :)
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Sex and the city, helt klart!
44. Kan du rulla med tungan? Ja, eller beror på hur man gör?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hm, Anders x2.
46. Sover du med gosedjur? Ja, det gör jag. Med min kaninkanin som jag fick av min stora syster när jag var sju.
47. Vad har du för ringsignal? Zylofon, iphon orginal.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, det tror jag finns.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mycket i mitt rum är rött, så antingen tapeten eller min kudde!
50. Flirtar du mycket? Ja, det gör jag faktiskt, riktigt kul och flörta! ;)
51. Kan du byta olja på bilen? Nej, men med lite hjälp så!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Någon konstig bok på svenskan, som fastnade inne på sitt rum.
54. Läser du någon dagstidning? Nej, kikar lite i mariestadstidningen bara.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Haha, händer ibland!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix fm. 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Räknade matte.
59. När var du i kyrkan senast? På Davids begravning, jättefin.
60. Är du lycklig? Nej, det skulle jag inte kalla det.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards