Miiickaan

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela - 26 maj 2011 17:55

Hemma efter en lång dag på sjukhuset. Träffade massa läkare, sjukgymnaster och allt det där. Känns skönt att kunna fråga lite om operationen och vad man ska räkna med efteråt, känns inte lika oroligt och det kommer nog gå bra skulle jag tro. :) Livet går ju i varje fall vidare. Efter sjukhuset åkte vi till elinsesplanad, där köpte jag fransar och naglar till studenten och hittade även en bh &mysiga tröja. Nu blir det att plugga natur för imorgon gäller det, hoppas på det bästa!


    



Av Mikaela - 25 maj 2011 22:45

Saker och ting börjar gå över styr. Visst syskon bråkar och det hör ju till, men det här är bara alldeles för mycket. Jag ska ju egentligen skriva ett inlägg om det här, men eftersom du är så mogen och skriver på din blogg så gör väl jag samma sak? Du ska inte säga något om att jag väcker dig en gång, för det första visste jag inte att du sov och såg bara allt vi skulle kunna till provet och tänkte att du kanske ville veta det för att kunna klara provet, men det märker man ju att det ska man ju aldrig göra igen. Alla fula ord du sa till mig efteråt och att du kan med att skriva på bloggen "finns inte ord för hur du beter dig" kanske är något du borde tänka på hur du beter dig, innan du säger det om någon annan? Nu räcker det.. Du väckte mig igår vid tolv när jag precis hade somnat och skrek att jag hade tagit din mobil, varför skulle jag ha den?

 

Av Mikaela - 25 maj 2011 17:00

Ännu en dag i skolan då vi knappt har några lektioner, en halv lektion på morgonen då vi gick igenom ett prov och lämnde tillbaka en bok. Sen hål till halv ett för att ha ett prov i exel, sen slutade vi. Ganska skönt ändå! Nu ligger jag här i sängen och ska snart plugga natur, slutprov på fredag och vill ha minst välgodkänt. Bokade tid hos Julia på lördag, slinga håret ska bli jätteroligt! :) Josse och Sebbe skulle in till skövde så kunde åka med dom, så snällt så! :)

 

Av Mikaela - 24 maj 2011 17:09

Bara en lektion idag, det märks att det är slutet av skolan nu. Fast samtidigt gör det inte det, eftersom vi har både två prov, redovisning och en inlämning. Men det är verkligen det sista vi kommer göra på gymnasiet så får se det så istället. :) Nu har jag vilat en stund och nu är det dags att sätta igång med att plugga igen. Natur &turism.

 

Av Mikaela - 23 maj 2011 18:14

Måndag igen, åter igen ny vecka. Nu är det sista riktiga skolveckan sen finns det ingen skola kvar kan man säga. Åh, vad jag kommer sakna klassen! Men nog pratat om det, efter skolan åkte jag &mamma ner till Kristina som lägger upp min studentklänning, blir fint tror jag. :) Efter det mötte vi Ove och då berättade han att jag kunde börja jobba snart men fick ju självklart säga nej eftersom jag knappt kan gå och operationen.. Blir så besviken, allt som jag verkligen vill göra kan jag inte. :( Men det kommer bli ändring på det i augusti, då är jag minsann på två ben igen, overkligt men underbart! Nu blir det naturpluggande och ikväll något bra på tv. :)

 

Av Mikaela - 22 maj 2011 10:39

Blev grillning och gott dricka hemma hos viktor igår med härliga människor! Glömde självklart kameran så blev tyvärr inga bilder. Men det var iallafall en bra kväll och saker och ting blev bra. :) Idag har jag en hel del att plugga på, så det är väl det jag kommer göra idag. Jennifer fyller 19år, stort grattis hjärtat! :)

 

Av Mikaela - 21 maj 2011 14:10

Har precis kollat på en film, In The Land of Women. Riktigt bra men samtidigt lite jobbig, handlade om djupa saker. Ska väl snart duscha och sen göra mig iordning för kvällen, vet inte riktigt vad det blir. Lutar mot grillning med härliga människor. Men förstörde det mesta förra helgen så vet inte hur det kommer bli. Vem vet om det blir någon kväll? Jordens undergång kanske är här, men det tror jag faktiskt inte på. Nej, nu ska jag inte sitta här längre, duschen &fixa iordning. :)

 

Av Mikaela - 20 maj 2011 20:48

En väldigt lång dag och helt underbart att veckodagarna för den är veckan äntligen är slut. Även om vi har haft både sovmorgon och slutat tidigt så har det varit jobbigt, beror nog på att man är väldigt skoltrött men samtidigt vill jag inte sluta skolan.. Känns som om hela klassen har blivit mycket tajtare det här året men det är väl också för att vi snart splittras åt helt olika håll. Det är ju då man märker vilka som är sina riktiga äkta vänner, dom kommer ju alltid finnas kvar. :)


Förutom det stannade vi kvar efter skolan och skrev klart affärsrapporten, satt där och klockan blev tjugo över fem innan vi åkte där ifrån. Ganska sjukt på en fredag egentligen. Vi belönade oss med att dela på en pizza på mariestads pizzeria efteråt. :) När jag kom hem blev det att övningsköra en sväng och det går bara bättre och bättre. Nu blir det en filmkväll för mig själv, med chips, dipp &coca cola. Behövligt! :)

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards