Miiickaan

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela - 6 maj 2011 18:59

Den jobbiga skolveckan är över, otroligt skönt! :) två nationella svenska &engelska. Talet gick jätte bra, mvg- trodde jag aldrig. Engelskan där emot gick inte allt för bra men får se vad det blir för betyg. Solade på suncity efter skolan med syrran, så hoppas på lite mer färg två veckor sen senast nu. Nej, hinner inte sitta här längre. Ska övnings-köra till töreboda och där blir det mat &annat med mina flickor. :)

 

Av Mikaela - 5 maj 2011 20:52

Känns som om jag bryter ihop snart, är så mycket till imorgon så jag blir helt slut i huvudet. Vill bara att det ska gå bra, men engelskan kommer gå åt helvete och svenskan vet jag inte. Men att prata inför klassen är inte min starka sida, så får se
hur det blir med det. Nej, nu ska jag plugga ännu mera på det. Får se hur mycket
sömn det blir inatt, hoppas på lite iallafall.

 

Av Mikaela - 5 maj 2011 17:17

Idag var det ingen vanlig skoldag  eftersom vi har massa uppdrag nu innan studenten och idag var det en pyjamas-dag så dom flesta i klassen hade pyjamas. Ganska mysigt var det ändå. :) Efter skolan följde frida med hem en sväng, kollade lite på mitt tal och sen åkte vi iväg till vårdcentralen och nu sitter jag här, ska öva in talet så mycket det bara går och sen blir det engelska. Två nationella imorogon, måste gå bra!


  Lånade bilden av Anita, printade bara så därför lite suddigt. :)

   

Av Mikaela - 4 maj 2011 17:40

Ligger här i sängen och lyssnar på veronica maggio, hur bra som helst! Kom hem från skolan för en timme sedan och har inte gjort så mycket, kollade på ett avsnitt av mamma byter bo, riktigt kul att se hur alla lever annorlunda mot varandra. Ska väl snart börja öva in svenskatalet och sen läsa igenom naturen, men innan det ska jag be pappa springa ner till brevlådan för jag tror min betsällning från hm har kommit. :)


   Titta vilken mysig bild jag hittade från sommaren 2010. :)

 

Av Mikaela - 3 maj 2011 18:43

Ingen vanlig skoldag idag, studiebesök på arena skövde. :) efter det gick vi och åt på orient palace tror jag det heter, mums! Hoppade över sista lektionen och tog ett bussen hem, riktigt skönt att komma hem tidigare. Men somnade och sov i säkert tre timmar så tappade väl timmarna på ett sätt, men behövde verkligen sova en stund.
Nu sitter jag här och försöker få in talet i huvudet och kanske lägga till något, tar inte riktigt fem minter än, men med tanke på att jag kommer ha pauser när jag blir nervös så kanske det är bra? Desperate housewives &Bb ikväll, får man inte missa. :)

 

Av Mikaela - 2 maj 2011 22:31

Har nyss skrivit klart talet och det är helt underbart! Nu slipper man känna den ångesten, nu gäller det bara att öva in det så det sitter. Imorgon åker vi till skövde arena på studiebesök och funderar på att hoppa över sista lektionen, känns inte värt det att sitta och vänta från elva till tio över två. Men brukar sluta med att man går iallafall. Aja, nu ska jag titta klart på bigbrother sen blir det sängen. :) godnatt!

 

Av Mikaela - 2 maj 2011 12:03

Sitter här i skolan och har turism, arbetsviljan är ju inte direkt stor måste jag ju säga. Vill bara hem och sova, är jätte täppt i näsan och det gör mig galen. Men sånt har man ju inte tid med, måste hem och skriva ett svenskatal så det blir klart idag, kanske ett pm också. Får se vad man hinner med, imorgon ska vi iallafall till arenan. :)

 

Av Mikaela - 1 maj 2011 22:34

Åkte ner till daniela och jennifer en sväng förut, overkligt är det. Men nog om det här, ska när som helst krypa ner i sängen för nu väntas en ny skolvecka, tal &inlämning. Längtar redan till helgen, nästan ångest över att det är långt kvar. Vill vara ledig!
Nej, nu ska jag sova, ni får sova så gott allihopa! :)

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards