Miiickaan

Alla inlägg under maj 2012

Av Mikaela - 16 maj 2012 21:48

Gick upp extra tidigt imorse eftersom vi skulle med tobbe till töreboda på läran om livet, otroligt onödigt! Var hemma runt halv tolv igen, så blev middag och sen vila en stund. :) Hade en tid att passa i stan så tog kvart i två bussen mot mariestad, fixade det jag skulle och gick sen bort till Luisa &sandra en sväng. När luisa skulle åka hem till sin mamma så passade jag på att hälsade på Pontus en sväng. Nu är jag hemma igen och ligger här i sängen och kikar på kniven i strupen. Skulle följt med upp till adam, men jag har verkligen ingen energi till det så får bli en hemmakväll! :) Sovmorgon imorgon, ska bli underbart!


Bild från igår då jag malin &linus tog en promenad ner till sjölunda, tänk snart är sommaren här!  

 

Av Mikaela - 15 maj 2012 15:54

Vaknade vid kvart i åtta av att alarmet på mobilen ringde, hoppade in i duschen &fixade mig lite snabbt. Åkte sen ner till otterbäcksgården, onödig dag eftersom vi inte kunde läsa så mycket då rummet där uppe var upptaget. Menmen, kom hem runt tolv och somnade direkt i sängen, sov i två timmar, väldigt behövligt! :)


Nu ligger jag här i sängen och kollar på ett avsnitt av one tree hill men ska snart börja med körkortsteorin. Ikväll blir det att träffa Malin &några, vilket jag inte har gjort på väldigt länge nu och det funkar inte längre! :)


Fortfarande sliten efter helgen som varit, helgen som kommer får bli nykter! :)
    

Av Mikaela - 14 maj 2012 17:38

Har haft en riktig dålig dag, är oerhört trött efter helgen så kunde inte riktigt koncentrera mig på körlektion.. Menmen, har ju fler innan uppkörningen, så ska nog gå bra! Lite positivt tänkade kan ju inte skada. Skulle egentligen gått på teorin också, men orkade inte så vi valde att åka hem istället. Har vilat en stund och nu har vi lilla Melwin på besök, som nu ligger i vagnen och vilar en stund. Så mysigt när plutten är på besök, jag är ju inte hemma så ofta så extra mysigt när jag väl träffar honom. :)


Nej, nu ska jag gå ner en sväng och sen ska jag ut och övningsköra lite med pappa en sväng! Blir nog inte någon teori idag, får läsa extra mycket imorgon istället så löser det sig! :) Ha det bra allihopa.

 

Av Mikaela - 13 maj 2012 21:32

Helgen som har varit har spenderats i skövde &lite i mariestad, utgång både fredags &lördag. :) I fredags blev det förfest hemma hos luisa med lite trevligt folk, vattenpipa och flera glas vitt. Sen bussen mot skövde till harrys. Skriver inte allt i detalj, lite vill jag hålla för mig själv. På lördag blev det förfest hemma hos adam &albin först innan vi drog bort till östermalm och grabbarna där. Blev också en väldigt trevlig förfest innan vi drog till bogrens. Var också bra men kan samtidigt bortse från en del saker. :) Dagen idag har varit väldigt lugn, ätit och kollat på tv/film. Kom hem för en timme sen och måste säga att det är skönt och va hemma igen, känner mig otroligt sliten. Nu bigbrother och sen direkt sängen för min del, körlektion &teorilektion imorgon. Inte jätte taggad just nu men go for it! :) Sov så gott allihopa!


   

Av Mikaela - 10 maj 2012 22:43

Dagen idag har faktiskt varit väldigt bra även om den har bestått av väldigt mycket regn. Vaknade vid tjugo i nio för att bege mig mot vårdcentralen vid nio, inte alls pigg på det men var ju tvungen. När jag kom hem igen blev det frukost och lägga sig i sängen igen, somnade om och vaknade runt tolv av att pappa hade ställt ett glas mjölk och en bulle vid sängen. :) vilken pappa jag har! Sen spenderade jag dagen med att städa rummet, duscha, fixa mig &lite teori innan Luisa kom och hälsade på. Tog en promenad ner till ica i spöregnet och köpte lite godis. När luisa sen tog bussen hem så gick jag bort till jerry &linn där det var lite folk. Blev en skräckfilm och frukt. Haha, zucchini till jonny! :) Gick hem runt halv nio och läste teori. Fick 46p på ett teoritest, det går framåt! Nej, nu får det bli sängen för min del. Godnatt allihopa!


   

Av Mikaela - 9 maj 2012 13:25

Skrev inget igår heller, kanske är det dags för mig att sluta blogga. Känns inte lika roligt längre, men får se hur det blir med det. Igår tog vi bussen till stan vid kvart över nio och det var då dags för körlektion, gick bra tycker jag allt! :) Efter det handlade vi med mamma och middag på valentino. När vi kom hem somnade jag i sängen och sov i säkert två timmar, fixade mig sen och hade filmvkäll med linn, anders &jerry, väldigt trevligt! :)


Nu idag vaknade jag att millan kom in och väckte mig runt kvart över sju men somnade sen om och sov till åtta, åh vill bara få sova ut en dag. Väldigt längesen nu.. Åkte ner till otterbäcksgården vid tio över nio, bara jag och alex där idag. Läste teori, har nu snart läst ut hela boken. Känns bra! :) Om en stund blir det att åka till vårdcentralen och ta prover igen och efter det får vi se vad som händer, ett avsnitt av one tree hill iallafall!

 

Av Mikaela - 7 maj 2012 21:00

Har lyckats att inte skriva något här igen, men har inte haft varken tid eller ork till det riktigt. Så uppdaterna nu och skriver lite om det som har varit. Helgen spenderades i skövde, åkte dit vid halv sju nån gång och blev då förfest hemma hos adam med anders, celina &anna. Vi drog sen ut till pitchers och husaren, en trevlig kväll! :)


På lördagen var vi inne i stan och kikade lite, åt på orient palace och en sväng till systemt för att handla dricka till kvällen. Storstädade även hemma hos adam &dom, så blev riktigt fint! Runt sju fixade vi oss för kvällen och även denna kväll blev det förfest med samma gäng hemma hos adam. Utgång blev det sen på bogrens! :)


Söndagen var väldigt lugn. Fick skjuts hem av freddo, jätte skönt att slippa åka buss. :) När jag kom hem blev det grillat med familjen, sen övningsköra och sova en stund. När ica hade stängt åkte vi ner dit för att kunna träna på backa bakom hörn. Gick fint! Passade även på att hälsa på hemma hos jerry &linn där det var lite folk. :)


Dagen idag har bestått av väldigt mycket körkortsteori. Åkte ner till otterbäcksgården vid halv tio, läste teori och sov en halv timme. Lite roligt eftersom det inte är någon som märker det där, perfekt! :) Efter det blev det hem och äta och sen ta bussen till stan. Där blev det en fika med Johan innan teorilektionen vid fyra till sex. Hoppade in på ica när jag hade kommit hem med bussen, köpte med kycklingröra till baugett. Mums, älskar det! Nu får det bli bigbrother innan det är dags att sova sen igen. :) Sov så gott allihopa!


     

Av Mikaela - 3 maj 2012 21:47

Dagen idag har bestått av mycket körning och teoriläsning, eller kanske så mycket men mer än vanligt! :) Åkte till stan vid nio och hade körlektion vid elva och tolv, efter det blev det en hamburgare i hamnen, mums! :) När vi kom hem blev det att vila en stund och sen börja med teorin, gjorde test på internet och fick 35p, visst inget att skryta med men ändå! Nu snart blir det att titta på fråga olle dokumentären och efter det sängen. Imorgon beger jag mig mot skövde, ska söka jobb &även på möte. Hoppas på det bästa &även att benen klarar av det ifall man skulle få det jobbet sen! :) Men man ska inte ta ut något iförväg!


Bilder från igår, åkte till blekviken med linn &jerry där även anton, rickard och jennifer var. Väldigt mysigt att kunna sitta i linne vid sjön, våren är verkligen äntligen här! :) Det är helt undebart skönt.

     


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards