Miiickaan

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Mikaela - 19 september 2010 19:13

Ligger i sängen och skriver novellen som ska in imorgon, går ganska bra ändå. :) Men börjar tröttna nu när jag har hållt på med det i två timmar och en halv, får hoppas det blir klart snart. För om en halv timme börjar ensam mamma söker och det vill jag inte missa bara för att jag har läxor, här är början på den novellen som jag har skrivit:

 

Det var en söndags kväll i mitten av oktober. Hösten hade kommit och löven som fallit ner från träden låg nu som ett fint täcke över marken. Lisa satt inne hos sin farmor och lyssnade på alla möjliga historier, den ena efter den andra.  De var både hemska och roliga på samma gång, precis sådär som Lisa tyckte att dem skulle vara. Plötsligt slutade farmor berätta och frågade om Lisa skulle klara av att höra en sann historia som hon aldrig berättat för någon innan. Lisa svarade ja och väntade ivrigt på att få höra. Farmor var inte riktigt säker men tillät sig själv att berätta ändå.

  

Av Mikaela - 19 september 2010 13:15

Vaknade för en stund sen, hur skönt som helst att sova ut. :) måste snart duscha och sen skriva klart svenska novellen som ska in imorgon. Usch, känner inte för att göra det men är man tvungen så är man. Annars händer det nog inte så mycket mer idag, ensam mamma söker ikväll. :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards