Miiickaan

Alla inlägg under december 2011

Av Mikaela - 24 december 2011 01:21

Dagarna före julafton, det har hänt en hel del och det har varit riktigt bra! :) Igår runt sex på kvällen kom filip och hämtade mig, spelade spel och pratade massor, julmys! :) Idag har det hänt en del saker som jag tänker hålla för mig själv, men iallafall runt kvart i fem tog jag bussen till mariestad där celina mötte upp mig, åt god mat på kingfisher och sen åkte vi även till skövde för att köpa kaffe, passade även på att hälsa på andreas! Sen åkte vi hemåt och hälsade på Anders &david en sväng, nu har jag slagit in alla paket så dom är fina och klara! :) Alltid kul att vara med dig Cellis vännen!

God jul allihopa! Klockan är ju faktiskt över tolv, vilket betyder att julafton nu har börjat.


   

Av Mikaela - 21 december 2011 19:04

Ställde klockan på nio och åkte till tandläkarn runt kvart över tio, väldigt trevlig tandläkare måste jag säga. Efter det tog jag prover till nästa vecka. När jag kom hem var Daniela här så då åkte vi &syrran mot örebro. Blev en hel dag med shopping, men vi lyckades inte hitta så mycket tyvärr. Blev ett vanligt grått linne, lösögonfransar, väska och ett par pyjamas byxor korta, har letat länge och nu äntligen hittade jag ett par! :)


Skulle egentligen åkt upp till adam och säga hejdå till grabbarna som åker till spanien över jul, men känner mig väldigt trött så funderar på att stanna hemma istället och kanske försöka slå in paket som inte är riktigt klara! :)


  

 

Av Mikaela - 20 december 2011 23:32

Ligger här i sängen och tittar på sex and the city, men ska snart krypa ner och sova. Blir tidig morogn imorgon, ska till tandläkarn på undersökning. Efter det blir det örebro med tjejerna en sväng! Försöka hitta en nyårs klänning och kanske något annat. Idag var vi i stan en sväng och fixade lite saker och efter det spenderade vi kvällen hemma hos Rickard med lite folk! :)

 

Av Mikaela - 20 december 2011 00:49

Dagen idag har bestått av pepparkaksbak med bästa tjejerna &även storstädat linus hus. Vi är väl inte dom som har mest julkänslor och heller inte riktigt några bak egenskaper, men några blev det iallafall! :) plus att städa är vi riktigt duktiga på, var nog väldigt längesen det var så rent som det är nu. Nu ligger jag här i sängen och ska snart försöka sova, imorgon blir det stan en sväng. Ska även träffa Celina och hitta på något kul! :)


Boyce Avenue - The script - the first time  - älskar låten och älskar cover bandet!       Lyssna här!

Av Mikaela - 19 december 2011 00:15

Nu har jag inte skrivit på några dagar igen, vet inte varför det blir så. Men får berätta om dagarna nu istället! :) Igår blev det en sväng till karlstad med syrran &pappa, tittade efter julklappar och hittade det mesta, bara en liten kvar. :) känns bra nu när det är över, kände hur det började dra ihop sig utan att man hade köpt någon julklapp över huvudtaget. När jag kom hem där ifrån blev det snabbt att fixa sig för kvällen, jonny kom och hämtade mig och vi for ner till Johan. Var där en sväng och lite annat, åkte hem tidigt och spenderade tiden framför en film, mean girls 2.

 

Idag vaknade jag nån gång runt tolv och då blev det att bara ta det lungt innan jag hoppade in i duschen och gjorde mig iordning, vid fyra åkte vi ner till mormor som fyllde år idag. Även syrran, jim och lilla melwin var där. Så satt där och myste med honom en lång stund. Sen på hem vägen hoppade vi in på ica och då köpte jag med massa gott för kvällen. Åkte till jerry &linn och anders, blev film och massa gott. :) Senare hälsade jag även på rickard &jennifer. Nu ligger jag här i sängen och kollar på barnpogram, boomerang - byrackorna - nostalgi!


  

 



Av Mikaela - 16 december 2011 16:52

Ställde klockan på halv sex och gick upp, fixade mig och allt. Sen en halv timme innan vi skulle åka ringer resterande och säger att dom inte orkar åka för att dom drack sig fulla igår. Blev lagomt irriterad måste jag säga! Så missade rättegången som vi hade pratat om att gå på i flera månader. Menmen, så är det när man inte riktigt kan lita på alla, alla gånger. La mig istället i sängen och kollade på vakna med the voice och lyckades somna sen efter ett långt tag.


Känner mig för övrigt mycket bättre i halsen, penicillinet har nog gjort sitt kan jag tänka mig. Ikväll blir det bara att vara hemma, är nog bäst så man inte smittar någon eller så. Lite fredagsmys är inte heller helt fel, känns som om det var riktigt längesen jag hade det, ska städa lite på rummet och tända massa ljus, mysigt! :)


 

 

Av Mikaela - 15 december 2011 13:53

Vaknade vid nio och hade ännu ondare i halsen än igår, så runt halv elva åkte jag til vårdcentralen och skulle ta halsprov. Satt och väntade i över 40 minuter innan vi fick komma in. Provet visade ingenting men antagligen är det de jag hade förra gången och då måste man göra en odling på det för att se, men eftersom halsen är helt igen svullen så jag knappt kan dricka så skrev dom ut penicillin! :) det känns verkligen behövligt måste jag säga.


Så idag kommer jag spendera dagen i sängen framför tv:n och kolla på massa bra filmer. Ska försöka få något i magen, är så hungrig. Får skicka iväg pappa till ica en sväng idag också så han kan köpa soppa. :) mums!


 

Av Mikaela - 14 december 2011 15:17

Har sovit i över 13 timmar inatt, vaknade med sjukt ont i halsen. Kunde knappt svälja men tvingade i mig två värktabletter och somnade om igen och vaknade vid halv tre då det var middag. Nu har jag skickat iväg pappa till ica så han ska köpa zyxshalstabletter till mig, kanske hjälper lite iallafall! Nu blir det en dusch och sen ner till Malin &Daniela en sväng. :)


Klarar inte av att vara hemma längre, någon som gör det  näst in till olidligt. Nu har jag ett mål att sträva efter och det är att få ett jobb inom två månader och jag lyckas flyttar jag &luisa till en 3:a i stan, vore så otroligt skönt! :) gäller bara att ge allt för att lyckas!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards