Miiickaan

Alla inlägg under januari 2010

Av Mikaela - 10 januari 2010 22:15

Nu sitter jag här i sängen med datorn i knät, ska snart gå ner och borsta tänderna och sen blir det att lägga sig tidigt eftersom skolan börjar imorgon. Sista dagen på lovet har spenderats med Daniella, vi gick först på bandy i kylan sen hem och kolla på bröllops duellen och åt glass, mysigt.  Nej, nu ska jag inte skriva så mycket mer. Hoppas att dagen imorrn blir bra, ska bli kul att träffa alla igen.

 

  

Funderar på att klippa håret kort.

Av Mikaela - 10 januari 2010 02:06

Kvällen blev inte tråkig, malin kom hit och räddade kvällen. =)  Tänker inte berätta vad vi gjorde men trevligt hade det vi iallafall. Finns inte så mycket mer att skriva, imorgon börjar skolan igen, känns faktiskt bra eftersom man har saknat många och nu kan man äntligen göra något vettigt på dagarna. Och schemat är ju inte så anstängade heller, har högst fyra lektioner om dagarna och för det mesta bara tre.

Nu snart  ska jag krypa till sängs, vända på dygnet har ju inte gått något vidare. Blir att stanna uppe sent varje dag &sova länge.  Men planerar att gå upp senast tio imorgon, får se hur det kommer gå. Önska mig lycka till. :)

 

 

Malin &Jag. =) 

Av Mikaela - 9 januari 2010 20:59

Jaha, lördagkväll och här sitter jag osminkad, ensam och övergiven i min soffa i mörkret. Det där lät väldigt deprimerande och så farligt kanske det inte är.. Men det känns oherhört tråkigt att sitta ensam en lördagkväll, det händer verkligen ingenting i gullspång.  Vill att det ska hända något riktigt kul för en gångs skull. Ska nu snart gå ner och fixa något att äta och sen blir antagligen att kolla på någon tråkig film och sedan somna ensam.

 

Malin kommer och räddar kvällen, vi kommer nog ha det riktigt kul tror jag. ;)

 

 


Av Mikaela - 7 januari 2010 21:20

Idag har det varit en "ta det lungt dag" även om jag inte har gjort mycket i veckan så kände jag mig alldeles för trött för att göra någonting, stannade hemma istället. Och fruktansvärt kallt ute är det också, så man har ju ingen större lust att gå ut i kylan. Det blev istället en ensam hemma dag med tv, dator &film.

 

Imorgon blir det först sjukhuset och sen kika lite affärer, vill så gärna hitta en ny tröja till skolan, det är ju väldigt ut plockat så man får ju ha tur om man ska hitta något, får bli att shoppa sen när allt det nya kommer istället. =) mycket roligare! När jag kommer hem blir det underbart sällskap &äntligen några som vill åka pulka, ska bli riktigt kul &mysigt.  

 

Nu snart ska jag gå ner och åter igen sätta mig vid tven, hoppas att det är något bra man kan titta på iallafall annars får det bli en film. Ska även försöka vända på dygnet nu så man orkar upp på måndag.

Av Mikaela - 6 januari 2010 23:57

Har blivit så nu att jag skriver vad som händer varje dag, även om det inte händer allt för mycket. Tror det beror på att jag är ledig men det är inte långt kvar tills skolan börjar igen, så blir nog inte lika mycket längre fram.  Iallafall idag var det först middag hemma hos mormor, älg &något annat kött. Det var faktiskt riktigt gott blev förvånad. Efter det blev det att åka hem och städa en del på rummet eftersom Dennis skulle komma hit, kan ju inte se ut hur som helst. Dennis kom hit och vi pratade, jag hoppas verkligen vi ska kunna vara vänner. =) vi kollade även på två filmer, djävulen bär prada &harry potter vise sten.

Vi hade det riktigt trevligt, går att prata om allt möjligt.

 

Nu ska jag snart krypa ner i sägen men funderar på att kolla på något program/serie på någon av play-sidorna. Imorgon vet jag inte vad som händer men vill verkligen åka pulka innan lovet är över. Förstår inte varför det inte är någon som vill åka pulka med mig...

Av Mikaela - 5 januari 2010 23:47

Idag har det hänt lite mer iallafall så lovet känns inte lika bedrövligt som förut. Gick upp för en gångs skull i tid och följde med pappa till mariestad och köpte en crosstrainer så nu ni ska här brännas fett och det är välbehövligt efter en sån här onyttig dag, vet inte hur mycket jag har ätit. Tacos, kex, godis blää. Men man kan ju se det här som ett avslut nu när träningen går igång på riktigt. Imorgon blir det iallafall en halv timme/timmas träning på kvällen. Idag har jag även varit barnvakt med jennifer till gullungarna thea &älva, hur gulliga som helst är dom. (:

 

Imorgon blir det middag hemma hos mormor med släkten på den sidan, efter det kommer Dennis till mig en stund, vi ska prata ut om saker som vi känner att vi behöver prata om &kolla på någon bra film. Vi valde inte det bästa tillfället att prata om det förra gången men jag hoppas det ska gå bra idag, vänskap växer verkligen inte på träd.

Av Mikaela - 4 januari 2010 14:23

Dagarna under lovet blir bara mer och mer ointressanta, det händer liksom ingenting. Sover bort halva dagarna, sen ligga i sängen med datorn i knät nästan hela eftermiddagen och tills slut ta en dusch &göra sig ordning och sedan försöka hitta på något. Nu är klockan fem i halv tre och här ligger jag som vanligt numera, jag vill hitta på något kul! Flytta här ifrån, skaffa lägenhet och inreda den precis som man själv vill ha det, visst det är långt kvar tills något av det händer, åtminstonde två hela år.

 

Det måste bli en ändring, nu är det en vecka kvar till skolan börjar igen. Det måste tas på allvar eftersom det alltid är samma sak när skolan väl har börjat vill man ha lov igen och under lovet vill man ha skola. Nej, ska försöka göra dom sista dagarna på lovet lite mer intressanta, önska mig lycka till för det kommer nog inte funka något vidare. Schemat för den här terminen ser jätte bra ut för min del, sovmorgon &slutar tidigt.

 

  

Av Mikaela - 4 januari 2010 01:53

Kom och tänka på varför man egentligen skriver i en blogg, egentligen berättar man ju inte något jätte intressant. (inte jag iallafall) utan man skriver bara vad man har gjort eller kan tänkas hända. Egentligen är det nog ganska onödigt för mig att äns ha en blogg eftersom jag inte skriver särskilt ofta och har verkligen inte många läsare, men måste erkänna att det är väldigt roligt att bara skriva av sig lite även om det inte är något intressant och sen att läsa andras bloggar som t ex Kissies, jag tycker faktiskt hennes blogg är riktigt kul att läsa och jag skulle gärna leva mitt liv i stockholm där det händer massa olika saker till skillnad mot den här byn. Nu menar inte jag leva livet precis som henne men det skulle nog bli mer intressant om man bodde i en stor stad. Men jag hade inte heller valt bort att ha levt mitt liv här, eftersom det har sin charm också. Alla känner alla åtminstone vet alla vilka alla är om inte så är det inte svårt att ta reda på. Nej, nu ska jag krypa ner i sägen och kolla på någon bra film om jag nu orkar, har redan blivit bio med albin &tobbe och en annan film idag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards