Miiickaan

Alla inlägg under december 2010

Av Mikaela - 16 december 2010 14:58

Idag var det sista dagen på praktiken gjord för mig, fick betygen och är jättenöjd. :) kommer sakna allihopa där uppe personalen har varit super gullig och man har kännt sig om om man är en av dom inte bara en praktikant så känns allt lite tråkigt att sluta där. Men kanske får sommarjobb där till sommar. :) Nu har jag tänkt vila en stund och sen blir det att plugga, ska göra klart rapporten. Ikväll kommer kanske bullen och hälsar på en sväng. :)

  

Av Mikaela - 15 december 2010 14:07

Jag är så trött på alltihop nu, det funkar inte längre. Tiden som jag hade imorgon för att få kortisonsprutor i höfterna blev inställd för att läkaren var sjuk. Hade verkligen hoppats på det här nu och hade massa planer för helgen eftersom sprutorna kunde ha gjort så jag hade kunnat gå igen. Har inte kunnat gå normalt på över fem månader och jag orkar inte det här längre. Men det verkar som om det kan bli bra ändå, det fanns en läkare i lidköping som kunde göra det så det kommer bli av, men när vet jag inte. Innan jul skulle det bli iallafall och det hoppas jag verkligen. Men man ska ju inte hoppas för mycket, det är ju något som man har lärt sig..

 

Kom hem från praktiken för en liten stund sedan och fick då reda på det där så har varit helt förstörd. Dagen idag kommer spenderas med läxor &annat. Ska göra varm choklad med vispgrädde som plåster på såren. :)

  

Av Mikaela - 15 december 2010 14:00

Mina föräldrar tycker jag är världens bästa föräldrar. Jag är nog inte ensam om att tycka så, är nog många som tycker det om sina föräldrar men jag menar det. Kåre och Yvonne, gifta sen 18år tillbaka och håller ihop fortfarande. :) Jag älskar dom! <3

  

 

Av Mikaela - 14 december 2010 15:45

Min första kärlek var Andreas Gornik, som jag tror många redan vet. Första kärleken är ju något som man alltid kommer att minnas och något som har betyt mycket, eller som mer eller mindre alltid kommer att betyda mycket på ett sätt. Vi blev tillsammans en gång i sjuan men det höll inte så jättelänge då, men sen i åttan blev det vi igen. Har aldrig varit så kär som jag var i honom, allt kretsade verkligen runt honom. Det är sjukt hur mycket man kan tycka om en person egentligen. Vi var tillsammans i ett år och ett halvt år och det var en bra tid för det mesta, klart vi hade sämre perioder också men ändå så var man ju så kär och då såg man ju inte det dåliga. Det som gjorde att vi gjorde slut, var ju inte det roligaste eftersom det är nog det som sårar mest, men det är glömt nu såklart men då var det ju fruktansvärt jobbigt. Det var något som jag aldrig trodde han skulle göra men så kan det ju gå. Vi pratar inte så jättemycket längre, men vi är vänner. Även om vi inte har pratat sen i somras så vet jag att om vi skulle träffas så skulle man kunna prata med honom om allt. Jag önskar honom bara det bästa. :)

 

        

Av Mikaela - 14 december 2010 15:23

Praktik som vanligt, sista veckan nu sen blir det skolan i två dagar och sen är det ju faktiskt sista jullovet! Ska bli skönt med lov, har mycket planerat och nyår ser ut att kunna bli lyckat! Nu ska jag plugga, skriva klart inlämningen av praktiken och göra en powerpoint redovisning iallafall börja på den, kanske lite engelska också. :)

  

Av Mikaela - 13 december 2010 19:07

Så som många andra bloggare har börjat med är att skriva efter en lista, vilket jag tycker verkar vara roligt så nu börjar jag också med det. :) Dom tio första dagarna kommer att handla om:

 

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
 

Det första var att man skulle berätta om sig själv så det ska jag väl göra, Jag heter Mikaela Svensson och är 18år, bor i gullspång, som ett ställe där alla känner alla åtminstonde så vet alla vilka alla är. ;) Jag går nu sista året på vadsbogymnasiet i Mariestad, läser handel &turism. Just nu försöker jag ngo bara ta reda på vem jag är och hitta en mening, mycket kommer ändras nu framöver så det är mycket som snurrar runt i huvudet. En sak som alla inte vet kanske är att när jag var tolv år fick jag diagonsen ledgångs reumatism vilket jag har haft i sex år nu, har en jobbig period men hoppas det ska bli bättre snart. Tänker inte på gå in på detalj vad det är för nåt, det får ni ta reda på själva. Förutom det älskar jag min familj, mina vänner och jag skulle inte klara mig utan dom. <3

  


Av Mikaela - 13 december 2010 16:19

Nu ligger jag här i sängen, har nyss lagat mat kassler med purjolök &curry hur gott som helst! Åkte vid sju imorse till sjukhuset, skulle vara där tjugo över åtta för behandling, efter det kikade jag &mamma lite i affärer. Hittade en tröja om man nu kan kalla det så och passade på att köpa minneskort till mobilen så nu får det plats massa bilder. :) Nu ska jag vila en stund och sen ta tag i engelskan som aldrig lyckas bli gjord, kanske är lite lat ändå men med varm choklad så funkar det. ;)

 

        

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig något:

13 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare på ungefär:

Skriv gärna något till mig.


Ovido - Quiz & Flashcards